اجرای بیش از 14 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کاکاشرف با مساحت 14 هزار و هشت صد هکتار اطلاع داد.

اجرای بیش از 14 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان

شیرزاد نجفی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این حوزه در جنوب شرق شهرستان خرم آباد واقع شده که بار رسوبی، فرسایش بالا، رواناب فراوان و زمین لغزش در آن به وفور دیده می گردد.

وی با اشاره به اینکه رواناب حاصل از این حوزه در سیل های سنوات قبل باعث تخریب جنگل ها، مراتع، منازل مسکونی در راستا رودخانه، تخریب پل ها من جمله پل بابا حسین و پل ماسور شده است، اظهار داشت: به منظور کاهش بار رسوبات و سیلاب، مطالعه تفضیلی اجرایی و اجرای عملیات آبخیزداری در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفته است.

نجفی به اعتبارات این پروژه گریزی زد و توضیح داد: از محل اعتبارات ملی چهار میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه بیان نمود: این عملیات شامل احداث بندهای سنگی ملاتی، گابیونی، چِک دم ها، عملیات بیومکانیکی و... بوده که بر اساس مطالعات تفضیلی اجرایی جهت اتمام عملیات آبخیزداری در این حوزه، احتیاج به اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان در یک دوره پنج ساله است.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13837

به "اجرای بیش از 14 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 14 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید