اعلام مقررات اجرایی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت

به گزارش مجله آزمون اول، مقررات و آیین نامه اجرایی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت اعلام شد.

اعلام مقررات اجرایی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، بنا به پیشنهاد خانه سینما و انجمن صنفی تهیه نمایندگان سینمای مستند به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت در سال 1399 و برای سومین سال، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اهدا خواهد شد. مسئولیت سیاست گذاری و چگونگی اجرای این جایزه به انجمن صنفی تهیه نمایندگان سینمای مستند واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، با توجه به آنلاین بودن پخش فیلم ها و امکانات سامانه هایی که در جشنواره برای این منظور همکاری می نمایند، هیئت مدیره انجمن صنفی تهیه نمایندگان سینمای مستند یک نفر از اعضای خود را جهت برنامه ریزی و اجرای این مهم در نظر خواهد گرفت که اجرا و نظارت بر امور مربوط به سیاست گذاری و چگونگی اجرای این جایزه را برنامه ریزی و اجرا خواهد نمود.

قوانین و مقررات کلی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به علاوه 20 میلیون تومان جایزه نقدی است که از سوی دبیر جشنواره به مالک یا مالکین فیلم اهدا خواهد شد. درباره فیلم هایی که بیش از یک مالک داشته باشند تندیس به نماینده مالکین و یا مالک با بیشترین سهم تعلق می گیرد و جایزه نقدی به تناسب سهم، بین مالکین تقسیم می گردد.

به دلیل امکانات فراگیر پخش آنلاین و امکان گزارش گیری سریع و دقیق، همه فیلم های مستند در همه بخش های ایرانی (مسابقه ملی، کرونا، کارآفرینی، جایزه شهید آوینی و نمایش ویژه) در این نظرسنجی شرکت داده می شوند.

رای گیری به وسیله انتخاب یکی از گزینه های ضعیف، متوسط و خوب که با نمایش هر فیلم برای اعضای سامانه خانه جشنواره فعال می گردد، انجام می گردد.

در خاتمه نمایش های جشنواره و پیش از جمع بندی، نماینده ناظر خانه سینما بر گزارش هایی که سامانه خانه جشنواره ارائه داده اند و جمع بندی نهایی نظارت خواهد داشت.

مطابق قانون سامانه جشنواره، هر تماشاگر برای هر فیلم یکبار حق رای خواهد داشت.

پانزده فیلمی که در طی هشت روز جشنواره در بین همه فیلم های ایرانی پُرمخاطب ترین فیلم باشند، در روز آخر جشنواره در سامانه خانه جشنواره اکران ویژه خواهند شد. در این اکران هم برای کسانی که تا به امروز به فیلم ها رای نداده اند امکان ثبت نظر فراهم هست.

هر فیلمی که در مجموع نمایش ها حداقل 50 نفر از مخاطبین آن در رای گیری شرکت نمایند واجد شرایط شرکت در این جایزه خواهد بود و مجموع آرای کمتر از این تعداد دقت کافی برای مقایسه با باقی آثار را نخواهد داشت.

هر رای خوب 2 امتیاز رای متوسط 1 امتیاز و رای ضعیف بدون امتیاز محاسبه و جمع زده خواهد شد. امتیاز نهایی یک فیلم از جمع امتیازات فیلم در همه سانس ها تقسیم بر تعداد کل رای های ثبت شده ضربدر 50 محاسبه می گردد و برای هر فیلم یک عدد بین صفر تا صد به دست می آید و هر فیلمی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده نهایی خواهد بود. با این روش به دلیل میانگین گیری از آرا، تعداد رای در مقایسه امتیاز های فیلم ها تاثیری ندارد و البته هر چه تعداد تماشاگران و شرکت نمایندگان در رای گیری بیشتر باشد، نتیجه دقیق تر خواهد بود. در تجربه سال گذشته با اضافه شدن سانس ویژه برای بعضی فیلم ها تعداد شرکت نمایندگان در نظرسنجی آن فیلم ها بیشتر شد، اما لزوماً نتیجه به نفع فیلم نبود و بعضی فیلم ها در مجموع امتیاز کمتری کسب کردند.

با توجه به نمایش دوباره فیلم های پُرمخاطب در روز آخر که همزمان با اختتامیه است، جمع بندی نهایی بر اساس آرای اخذ شده تا ساعت 18 روز اختتامیه انجام می گردد.

در شرایط امتیاز مساوی فیلمی که تعداد مخاطب بیشتری داشته است برنده است. همچنین در شرایط امتیاز و تعداد مخاطب مساوی فیلمی که رای خوب بیشتر داشته باشد برنده است.

انجمن صنفی تهیه نمایندگان سینمای مستند به عنوان برگزارنماینده موظف است تمام پیش بینی های لازم را اعم از نیروی انسانی، روال کاری و کنترل عملیات اجرایی را انجام دهد و مسئولیت کامل این ماجرا را به عهده می گیرد.

اگرچه با توجه به امکانات پخش آنلاین جمع آوری آرای ثبت شده از دقت بالایی برخوردار است، اما هر گونه تقلب و یا کوشش سازمان یافته برای جلب رای مثبت یا منفی و یا تغییر در روال رای گیری با تشخیص شورای برگزاری و نماینده خانه سینما به ابطال رای گیری و نهایتاً حذف فیلم مورد نظر از فهرست مسابقه تماشاگران خواهد شد.

با توجه به تجربه تازه پخش آنلاین فیلم های جشنواره و تراکم کاری سامانه ها در روز های نخست و آنالیز روال های سامانه جشنواره، اعلام نتایج مرحله ای روزانه از خاتمه روز پنجم جشنواره امکان پذیر خواهد بود و هر روز 15 فیلم پر مخاطب و پانزده فیلم دارای بالاترین امتیاز در بین کل فیلم های اکران شده تا آن روز از رسانه های رسمی جشنواره منتشر خواهد شد.

با آرزوی برگزاری هرچه بهتر این جایزه و اعتلای سینمای مستند ایران

انجمن صنفی تهیه نمایندگان سینمای مستند ایران

و چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19801

به "اعلام مقررات اجرایی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مقررات اجرایی جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سینماحقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید