السیسی خواستار خاتمه دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در لیبی شد!

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از ماهنامه اجیپت تودی، دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور یک بیانیه اظهار داشت که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور روز پنج شنبه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود به طور تلفنی تبادل نظر کرد.

السیسی خواستار خاتمه دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در لیبی شد!

در این بیانیه آمده است که السیسی و ترامپ پیرامون مسائل منطقه ای به ویژه شرایط در لیبی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور مصر در این تبادل نظری تلفنی بر حمایت قاهره از اراده مردم لیبی جهت دستیابی به امنیت و ثبات در این کشور جنگ زده تأکید کرد.

السیسی همچنین از نقش ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر در جنگ با تروریسم و خنثی سازی فعالیت سازمان ها و شبه نظامیان مسلحی که امنیت منطقه را تهدید می نمایند، تمجید کرد.

به رغم گذشت نزدیک به یک ماه از امضای توافقنامه مرزهای دریایی میان دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه، السیسی با اشاره تلویحی به طرح اعزام نیروهای نظامی ترکیه به لیبی بر لزوم سرانجام دادن به مداخله غیرقانونی خارجی در این کشور تأکید کرد.

رؤسای جمهور آمریکا و مصر همچنین در خصوص موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه استراتژیک میان قاهره- واشنگتن تبادل نظر و بر تمایل کشورهای خود جهت توسعه همکاری در تمام زمینه ها و کوشش برای تقویت روابط ویژه دوجانبه تصریح کردند.

گفتنی است که ساعاتی پیش یک مقامِ دولت وفاق ملی لیبی تأیید کرد که از جانب این دولت درخواستی رسمی برای دریافت پشتیبانی نظامی هوایی، زمینی، دریایی به دولت ترکیه ارائه شده است.

در همین ارتباط، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که نیروهای نظامی این کشور بنا به درخواست مقامات طرابلس تا ماه آینده میلادی به لیبی اعزام می شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5061

به "السیسی خواستار خاتمه دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در لیبی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی خواستار خاتمه دادن به مداخله خارجی غیرقانونی در لیبی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید