بازارچه دائمی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین اعتبار است

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در استان نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت هستیم.

بازارچه دائمی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین اعتبار است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، نادیا صداقت روز پنجشنبه 19 تیرماه در نشست ویدئوکنفرانس با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده که با هدف تجلیل از کارآفرینان برتر منتخب مردمی دور چهارم برگزار گردید، گفت: زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی، گردشگری و خدمات فعالیت دارند.

او اضافه نمود: از بین 53 فعال مالی زن که در جشنواره انتخاب کارآفرین برتر شرکت کردند، 16 نفر در حوزه کشاورزی، 31 نفر خدماتی و 6 نفر در حوزه صنعت فعالیت می نمایند.

عضو شورای اشتغال و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنعت به فعالیت های چون پر کردن کپسول گاز و جعبه های پلاستیکی، صنعت فرش و گلیم، جاجیم، گبه و همچنین لوله های آبیاری قطره ای و روغن های موتوری اشاره نمود و گفت: در بخش خدماتی و فرهنگی آکادمی های آزاد درسی و هنری، فراوریات خیاطی و آشپزی و خدمات پزشکی از دیگر حوزه هایی هستند که بانوان در آن مشغول کار هستند.

صداقت به پیگیری ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور عرضه و فروش صنایع دستی و فراوریات کارآفرینان استان اشاره نمود و اضافه نمود: با پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هفته آینده بازارچه موقت صنایع دستی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می گردد که جا دارد از کوشش های او در راستای جهش فراوری و رونق فروش صنایع دستی برای زنان این منطقه تقدیر کنیم.

او تأکید کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استان نیازمند ایجاد یک بازارچه دائمی در استان هستیم که با پیگیری های انجام شده و همکاری شهرداری شهر یاسوج زمینی برای این منظور در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته ولی برای اجرای طرح نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری همچنین در این ویدئوکنفرانس از اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13735

به "بازارچه دائمی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه دائمی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید