برف و باران کشور را فرا می گیرد

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای از کولاک برف و اختلال در ترددهای جاده ای و وزش باد شدید در بیشتر استان های کشور خبر داد.

برف و باران کشور را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران از سازمان هواشناسی، در این اطلاعیه آمده است: با ورود سامانه بارشی به کشور از بعد ازظهر امروز (5 اسفند) بارش برف در استان های جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل و ارتفاعات استان های تهران، مازندران، قزوین، البرز و غرب اصفهان پیش بینی می شود همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

امروز همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان، مرکزی و قم دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه فردا (6 اسفند) بارش برف را در استان های اردبیل، کردستان، همدان، شرق لرستان، شمال استان های چهار محال وبختیاری، کرمانشاه و ارتفاعات استان های تهران، مازندران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، غرب اصفهان و ارتفاعات کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان خواهیم داشت.

در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ وجود دارد.

بارش باران نیز در استان های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان طی این روز ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه (7 اسفند) بارش برف و باران در استان های کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس دور از انتظار نیست و رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در خوزستان، شمال فارس، لرستان و ایلام پیش بینی می شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی فردا در استان های یزد و شمال خراسان جنوبی بارش باران خواهیم داشت و روز پنجشنبه (8 اسفند) بارش برف و باران در خراسان رضوی خواهیم داشت.

از اینرو به دلیل فعالیت این سامانه بارشی در کشور لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه پیش بینی می شود بنابراین در تردد شهری و جاده ای احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

سازمان هواشناسی همچنین در ادامه اطلاعیه خود از وزش باد شدید طی فردا (5 اسفند) در استان های اردبیل، گیلان و خوزستان و پس فردا (6 اسفند) در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، شمال بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان و جنوب اصفهان خبر داده است. روز چهارشنبه (7 اسفند) نیز وزش باد شدید را در استان های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شرق سمنان، کرمان و شرق هرمزگان خواهیم داشت.

طی روز پنجشنبه (8 اسفند) نیز وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان رخ می دهد بنابراین احتمال آسیب به گلخانه ها و سازه های موقت وجود دارد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7027

به "برف و باران کشور را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران کشور را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید