برنامه برای جذب دانشجویان بین الملل مجازی و پژوهش محور ، وزارت علوم آیین نامه های جذب را تغییر دهد

به گزارش مجله آزمون اول، رییس دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر لزوم همراهی وزارت علوم با دانشگاه ها برای حفظ و افزایش دانشجویان بین الملل، دو سیاست خود برای جذب دانشجویان خارجی مجازی و پژوهش محور را عنوان نمود.

برنامه برای جذب دانشجویان بین الملل مجازی و پژوهش محور ، وزارت علوم آیین نامه های جذب را تغییر دهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در نشست مجازی معاونان بینالمللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، بیان نمود: در شرایط فعلی بیش از 95 درصد کلاس های تئوری و بعضی از کلاس های عملی دانشجویان به صورت مجازی تشکیل شده که فرصت بسیار خوبی است.

ملانظری با اشاره به بحث دانشجویان بین الملل ادامه داد: طبق پیگیری های انجام گرفته نزدیک به 75 درصد دانشجویان بین الملل دانشگاه الزهرا (س) (چه آن ها که به کشور خود بازگشتند و چه کسانی که همچنان در ایران هستند) در کلاس های آموزشی مجازی خود شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آنالیز های لازم برای برطرف مسائل 25 درصد دیگر دانشجویان بین الملل که از کلاس های مجازی استفاده نکردند درحال انجام است، گفت: کوشش بر این است که فاصله فعلی ایجاد شده بین دانشگاه و این دانشجویان برداشته گردد تا مسئله ای برای ادامه تحصیل آن ها ایجاد نگردد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره دو سیاست کلی و مهم برای دانشجویان بین الملل گفت: اولین سیاست حفظ دانشجویان خارجی موجود است که البته با توجه به شرایط حاضر موضوع افزایش دانشجویان بین الملل همیشه مورد توجه بوده و در این خصوص مشتاق هستیم تا به جذب دانشجویان بین الملل مجازی بپردازیم.

ملانظری شرح داد: به دلیل تک جنسیتی بودن دانشگاه الزهرا (س) پیش از دوران کرونا نیز تماس های زیادی از دانشجویان خارجی به خصوص از عراق و افغانستان داشتیم تا شرایطی برای تحصیل مجازی آن ها در دانشگاه فراهم گردد، چون بعضی از این افراد برای رفت و امد به ایران و مستقر شدن شان مسائلی دارند؛ لذا ما کاملا آمادی داریم که دوره های مجازی را در گام اول برای رشته های علوم انسانی راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب دانشجویان بین الملل احتیاج به همراهی و همکاری وزارت علوم برای تغییر یکسری از آیین نامه ها و دستور العمل ها دارد، بیان نمود: دومین سیاست دانشگاه الزهرا (س) جذب دانشجویان پژوهش محور بین الملل است که در شرایط فعلی این نوع دانشجویان راحت تر می توانند فرصت جذب داشته باشند.

به گفته ملانظری، دو سیاست مطرح شده به عنوان سیاست کلی سال 99 دانشگاه الزهرا (س) دنبال می گردد تا از این طریق بتوان با فرصت سازی از کاهش دانشجویان خارجی جلوگیری کرد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) مطرح کرد: همچنین در سال 98 دانشگاه به ارائه 10 بورسیه به دانشجویان بین الملل پرداخت و برای سال 99 میخواهد تعداد این بورسیه ها را به 15 مورد افزایش دهد تا انگیزه ای برای حفظ و افزایش تعداد دانشجویان بین الملل باشد.

ملانظری برنامه ریزی برای آموزش ها و جذب دانشجویان مجازی را فرصتی مطرح کرد که در دوران پساکرونا می تواند ادامه داشته باشد.

وی گفت: بحث دیگر استفاده از فرصت آموزش مجازی و ظرفیت اساتید بین المللی است که در این دوره روی آن متمرکز بودیم و فرصت های بسیار خوبی در این زمینه فراهم شده است که امیدواریم با برنامه ریزی دانشگاه برای ترم تحصیلی آینده توسعه یابد و از ظرفیت موجود فضای مجازی بتوانیم از توانمندی اساتید بین الملل استفاده کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر موضوع توجه جدی به بحث انتقال شهریه ها بیان نمود: دانشگاه الزهرا تنها دانشگاهی است که برای آموزش زبان فارسی دوره های مجازی مشخص نموده است، اما با این وجود مشکل اخذ شهریه همچنان پابرجاست و امیدواریم وزارت علوم در این مورد یاری کند تا علیرغم شرایط خاص بتوانیم مقتدرانه در بحث امور بین الملل پیش رویم.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11588

به "برنامه برای جذب دانشجویان بین الملل مجازی و پژوهش محور ، وزارت علوم آیین نامه های جذب را تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه برای جذب دانشجویان بین الملل مجازی و پژوهش محور ، وزارت علوم آیین نامه های جذب را تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید