تعداد صندوق&zwnjهای سرمایه&zwnjگذاری جسورانه افزایش یافت ، شروع پذیره&zwnjنویسی دهمین صندوق

به گزارش مجله آزمون اول، پذیره نویسی دهمین صندوق سرمایه گذاری جسورانه با سرمایه 500 میلیارد ریالی در فرابورس شروع شد.

تعداد صندوق&zwnjهای سرمایه&zwnjگذاری جسورانه افزایش یافت ، شروع پذیره&zwnjنویسی دهمین صندوق

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، پذیره نویسی دهمین صندوق سرمایه گذاری جسورانه با سرمایه 500 میلیارد ریالی در فرابورس شروع شد. عنوان این صندوق جسورانه بورسی پویا الگوریتم با سرمایه 500 میلیارد ریال است که پذیره نویسی در آن از 8 آذر ماه تا 19 آذر ماه امسال است. حوزه فعالیت این صندوق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، رسانه و سرگرمی و بایو و نانو تکنولوژی خواهد بود.

دوره فعالیت این صندوق 5 سال است و به وسیله کارگزاری های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری 1، 000، 000 ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری 1000 واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان 20% درصد سرمایه را تعهد می نمایند و مابقی را به وسیله پذیره نویسی عمومی تامین خواهد شد.

صندوق های جسورانه بورسی به عنوان یکی از ابزار های نوین سرمایه گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهاد های مسوول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان از سال 95 طراحی و اجرا شده است.

این صندوق ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه­ گذاری در کسب و کار های نوپا (استارتاپ ها) و کسب و کار های کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می نمایند. این نوع از سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به 10 صندوق افزایش یافت که با توجه به پذیره نویسی یک صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به 4250 میلیارد ریال افزایش می یابد. همچنین از مجمع مذکور از یک سال گذشته 3 صندوق سرمایه گذاری جسورانه و 1 سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 2700 میلیارد ریال پذیره نویسی شده اند که از این میان، 2 صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده اند.

همچنین 3 صندوق سرمایه­ گذاری جسورانه و 3 صندوق سرمایه گذاری خصوصی با مجموع سرمایه 18000 میلیارد ریال پیروز به اخذ موافقت اصولی شده اند که با پذیره نویسی آن ها سرمایه این صندوق ها جهش قابل توجهی خواهد یافت.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19362

به "تعداد صندوق&zwnjهای سرمایه&zwnjگذاری جسورانه افزایش یافت ، شروع پذیره&zwnjنویسی دهمین صندوق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد صندوق&zwnjهای سرمایه&zwnjگذاری جسورانه افزایش یافت ، شروع پذیره&zwnjنویسی دهمین صندوق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید