تله مدیسین راه اندازی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، تله مدیسین، که چند سالی است در جهان مورد استفاده قرار می گیرد، قرار است به یاری جامعه ورزش بیاید تا از این طریق ورزشکاران ملی زیر نظر کادر پزشکی باشند و سلامت شان روزانه ارزیابی گردد.

تله مدیسین راه اندازی می گردد

ایران ورزشی - در روزهایی که بیشتر بخش های ورزش در تعطیلی به سر می برند، فدراسیون پزشکی - ورزشی یکی از شلوغ ترین دورانش را سپری می نماید؛ البته این روزها بیشتر در قالب ستاد مقابله با کرونا در ورزش. مهرزاد خلیلیان که با خاتمه دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی، بار دیگر به عنوان سرپرست مسوولیت این فدراسیون را بر عهده گرفت، مثل بقیه با پیامدهای شیوع ویروس کرونا روبرو شد با این تفاوت که مسوولیت کنترل این ویروس بین جامعه ورزش بیشتر بر عهده او و همکارانش بوده و همین موضوع باعث شده تا در یکی دو ماه اخیر، هیچ روز آرامی را سپری نکند. البته خلیلیان وقتی می خواهد درباره اقداماتی که صورت گرفته، شرح بدهد، از همان آرامش کلامی همیشگی یاری می گیرد و می گوید: تا جاییکه در توان مان بوده، شرایط ورزشکاران را زیر نظر داشته ایم. یکی از موارد ابتلا به کرونا بین ورزشکاران احسان حدادی است که خدا را شکر شرایط بهتری نسبت به قبل دارد. در آخرین پیگیری که انجام دادم، احسان بیان کرد که تب و لرز او قطع شده و به لحاظ قوای بدنی هم شرایط بهتری دارد. خانواده احسان هم درگیر این موضوع بودند که آنها هم رو به بهبود هستند. میثم بائو هم دیگر ورزشکاری بود که مبتلا شد که البته او در شهر خودش روزهای قرنطینه را سپری کرد. چند مورد دیگر هم بودند که قرنطینه خانگی داشتند که البته این افراد از ورزشکاران تیم های ملی نیستند. اما با این حال تیم پزشکی ما پیگیر درمانشان بودند.

او درباره نحوه مراقبت از ورزشکاران هم شرح کوتاهی می دهد و بحث را به سامانه جدیدی می کشاند که قرار است به زودی راه اندازی گردد: ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند یا در جهت کسب سهمیه المپیک بودند، در منازلشان هستند و تمرینات خود را دنبال می نمایند. البته این تمرینات برای رعایت حداقل هاست. ما سعی نموده ایم در اطلاعیه های مختلف و حتی به وسیله پزشکان تیم های ملی مواردی که ضروری است را به اطلاع ورزشکاران برسانیم. پزشکان ما هم در این مدت آمادگی داشته اند تا هر یاریی که احتیاج است را به صورت تلفنی به قهرمانان داشته باشند اما اینها کافی نیست. طی چند روز گذشته، موضوع راه اندازی تله مدیسین را در دستور کار قرار داده ایم که جلسه نهایی اش همین امروز و فردا برگزار می گردد. اگر مسئله ای نباشد این سیستم راه اندازی می گردد تا قهرمانان به وسیله ارتباط تصویری بتوانند با کادر پزشکی ما در تماس باشند تا هم در ارتباط با موضوع کرونا، هم در ارتباط با سایر مواردی که ممکن است در این روزها برای ورزشکاران پیش آید، مشاوره های لازم را بگیرند. یکی از دغدغه های ما حفظ سلامت ورزشکاران از هر جهت است که امیدواریم با اجرای این روش، بتوانیم در این زمینه قدم های مثبتی برداریم.

او درباره تاریخ آغاز اجرای این طرح می گوید: مقدماتی احتیاج است که در حال فراهم آوردن شان هستیم. اگر اتفاق خاصی نیفتد، تا آخر هفته جاری این سامانه راه اندازی می گردد و ورزشکاران می توانند با پزشکانی با تخصص های مختلف در ارتباط باشند.

خلیلیان در حالی از راه اندازی تله مدیسین می گوید که تقریبا پیش بینی دقیقی درباره آنچه پیش روی ورزش است، ندارد. او تاکید دارد که همه چیز در ارتباط با راه اندازی دوباره اردوها و رقابت ها متاثر از تصمیمات کلان کشور است و در این جهت سلامت ورزشکاران و البته سلامت همه مردم، از هر چیزی اهمیت بیشتری دارد.

پزشکی از راه دور

تله مدیسین پزشکی از راه دور است که طبق آن عمل مراقبت پزشکی با استفاده از ارتباطات صوتی تصویری انجام می گردد. روشی که قرار است به زودی به یاری جامعه ورزش بیاید تا سلامت ورزشکاران در دوران قرنطینه تحت کنترل باشد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9343

به "تله مدیسین راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله مدیسین راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید