خبرنگاران احتمال قطعی آب هرمزگان در صورت مصرف بی رویه

به گزارش مجله آزمون اول، بندرعباس- خبرنگاران- به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاکید بر شستشوی مکرر دستها با آب و صابون، مصرف آب در بسیاری از نقاط کشور از جمله هرمزگان افزایش قابل ملاحظه ای یافته که تداوم این رویه می تواند منجر به قطعی و یا افت فشار آب گردد.

خبرنگاران احتمال قطعی آب هرمزگان در صورت مصرف بی رویه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در فروردین ماه سال جاری مردم استان بیش از 10 میلیون و 759 هزار مترمکعب آب مصرف کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

امین قصمی اضافه کرد: اگرچه در یکی دو ماه اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان بودیم و اندکی از تنش آبی استان کاسته شده، اما در صورتی که مردم نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام لازم را نداشته باشند، احتمال قطعی آب و یا افت فشار در روزهای گرم تابستان وجود دارد.

وی ادامه داد: ما از مردم استان خواستاریم تا در کنار توجه ویژه به رعایت نکات بهداشتی، نسبت به مقوله صرفه جویی نیز حساسیت داشته باشند تا تابستانی بدون مشکل کم آبی را سپری کنیم.

قصمی تاکید نمود: محدودیت منابع آبی یک دغدغه همگانی است و با توجه به تداوم بیش از دو دهه خشکسالی در استان، باید صرفه جویی در اندیشه ما نهادینه گردد و در رأس امور قرار گیرد.

شستشوی 20 ثانیه ای دست ها آری، مصرف بی رویه آب خیر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز رعایت توصیه های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری کرونا را بسیار مهم مطرح کرد و گفت: بعضی از مردم به هنگام شستشوی دستها، شیر آب را به صورت بی رویه باز می گذارند که این مساله موجب هدررفت این ماده حیاتی می گردد.

دکتر فاطمه نوروزیان توضیح داد: در هر بار شستشوی 20 ثانیه ای دست ها، ابتدا باید دست ها را خیس نموده و به مدت 20 ثانیه با کف صابون آن ها را به هم مالید و در انتها آنها را آب کشید، اما بعضی فکر می نمایند در تمام این مدت 20 ثانیه شیر آب باید باز باشد.

وی شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان تا تاریخ چهارم اردیبهشت را 594 نفر اعلام نمود.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10680

به "خبرنگاران احتمال قطعی آب هرمزگان در صورت مصرف بی رویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال قطعی آب هرمزگان در صورت مصرف بی رویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید