خبرنگاران باخ: سرگرم آماده سازی برای یک المپیک تابستانی پیروز در توکیو هستیم

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- کمیته بین المللی المپیک امروز (سه شنبه) بیان کرد که در فاصله کمتر از پنج ماه تا المپیک 2020 و در بحبوحه شیوع روزافزون ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا، مشغول آماده سازی ها برای برگزاری یک المپیک تابستانی پیروز در توکیو است.

خبرنگاران باخ: سرگرم آماده سازی برای یک المپیک تابستانی پیروز در توکیو هستیم

توماس باخ رییس IOC در افتتاحیه نشست 2 روزه هیات اجرایی این نهاد بین المللی در لوزان پایتخت سوئیس گفت: خود را برای یک المپیک پیروز مهیا می کنیم؛ توکیو 2020.

بسیاری از رویدادهای ورزشی در سرتاسر دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده یا به تعویق افتاده است.

تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که ویروس کرونا تا به امروز راه خود را به بیش از 60 کشور دنیا باز نموده و در این جهت، بیش از 3 هزار و 100 نفر را قربانی و بالغ بر 90 هزار نفر را مبتلا نموده است.

بیشتر موارد در چین هستند اما کره جنوبی، ایتالیا و ایران سه کشوری هستند که خود را به عنوان بیشترین موارد ابتلا خارج از خاستگاه این ویروس کشنده معرفی نموده اند.

کرونا در ژاپن دست کم 230 نفر را مبتلا نموده و از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده اند.

IOC در ادامه نشست هیات اجرایی خود تعهد کامل خود را نسبت به برگزاری پیروز المپیک 2020 توکیو ابراز کرد.

این هیات گزارشی را در مورد تمامی اقدامات اجرا شده فعلی در راستای مقابله با شرایط ایجاد شده توسط کرونا و مهار آن استماع کرد.

IOC گفت: پیش از این (اواسط فوریه) یک کارگروه مشترک متشکل از کمیته بین المللی المپیک، کمیته توکیو 2020، شهر توکیو، دولت ژاپن و سازمان بهداشت دنیای ایجاد شده است. هیات اجرایی این نهاد بین المللی از اقدامات اجرا شده قدردانی و حمایت می نماید؛ اقداماتی که بخش مهمی از برنامه های توکیو را برای میزبانی امن و ایمن بازی ها تشکیل می دهد. IOC همچنان از توصیه سازمان بهداشت دنیای پیروی می نماید.

کمیته بین المللی المپیک علاوه بر این، از همکاری نزدیک و انعطاف پذیر مابین فدراسیون ها، کمیته های المپیکی و دولت ها در جهت آماده سازی برای بازی ها استقبال و گفت: تمامی اعضا و شرکا همچنان به همکاری نزدیک برای حل و فصل چالش های ناشی از ویروس کرونا ادامه می دهند.

این نهاد در ادامه تاکید نمود: هیات اجرایی IOC تمامی ورزشکاران را ترغیب می نماید تا به آمادهسازی های خود برای حضور در المپیک 2020 توکیو ادامه دهند. IOC با فراهم کردن تازه ترین اطلاعات و پیشرفت ها برای ورزشکاران که در تارنمای Athlete365 در دسترس عموم واقع شده است، همیشه به حمایت از ورزشکاران ادامه خواهد داد.

باخ پیش از این گفته بود که از نشست هیات اجرایی به عنوان ابزاری برای آماده کردن بستر به منظور اتخاذ تصمیمات نهایی در نخستین جلسه پیش از شروع تورنمنت (15 تا 17 ژوئن) استفاده خواهد شد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7526

به "خبرنگاران باخ: سرگرم آماده سازی برای یک المپیک تابستانی پیروز در توکیو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باخ: سرگرم آماده سازی برای یک المپیک تابستانی پیروز در توکیو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید