خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: بیش از 6 هزار فعال در حوزه شیشه شهرستان ورامین، 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند از این رو این شهرستان در آستانه ثبت شدن به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور واقع شده است.

خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند

ژیلا خدادادی روز سه شنبه در کارگاه یک روزه استاندارد سازی محصولات شیشه به روش فوتی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد گفت: شهرستان ورامین با 100 کارگاه فعال فراوری محصولات شیشه و بلور، قطب فراوری شیشه کشور است.

وی اضافه کرد: هنرمندان شهرستان ورامین محصولات شیشه و آبگینه خود را با تمامی تکنیک های روز جهان از شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی، تراش شیشه، نقاشی روز شیشه، مات کاری، خانه بندی، هم جوشی، میناکاری و هزارگل فراوری می نمایند و فراوریات این شهرستان قابل رقابت با محصولات فراوری شده در کشورهایی نظیر ایتالیا است.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: هنرمندان ورامینی دو بار در رشته تراش شیشه و طراحی و نمونه سازی، پیروز به دریافت مهر اصالت ملی شده اند.

وی ارزش صادرات شیشه فراوری شده در ورامین را سالانه 2 هزار میلیارد ریال گفت و اضافه کرد: محصولات فراوری شده در شهرستان ورامین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعضی از کشورهای اروپایی صادر می گردد.

وی گفت: سال گذشته 5 میلیون دلار محصولات شیشه و بلور به صورت مستقیم و غیر مستقیم از شهرستان ورامین به سایر کشورها صادر شده است.

خدادادی با اشاره به تکمیل پرونده ثبت ملی ورامین به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور گفت: تحقق این مهم به زیرساخت هایی احتیاج دارد که استاندارد سازی محصولات فراوری شده، یکی از پیش احتیاجهای ثبت ورامین به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه کشور است.

وی گفت: در جلسه یک روزه امروز که 60 هنرمند فراوری نماینده شیشه فوتی در آن حضور داشتند، کارشناسان اداره استاندارد، شیوه های نوین استاندارد سازی و برند سازی محصولات شیشه ای را به فراوری نمایندگان شیشه شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت آموزش دادند تا محصولات فراوری شده با کیفیت بیشتری روانه بازار گردد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20617

به "خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید