خبرنگاران 30 درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

به گزارش مجله آزمون اول، ایلام - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از 30 درصد کل مبتلایان قطعی به کرونا در این استان که تست پی سی آر آنها مثبت شده است از گروه کارکنان و شاغلان هستند.

خبرنگاران 30 درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند

دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از مجموع 14 هزار و 711 نفر مبتلا به کرونا، چهار هزار و 521 نفر کارمند و شاغل ادارات هستند.

وی اضافه کرد: متوسط روزانه تست بین 50 تا 70 نفر از شاغلان اعم از کارکنان، نیروهای نظامی و کارمندان بانک ها به طور قطعی مثبت می گردد.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 61 نفر از این گروه مبتلا شده اند، گفت: بیشترین مبتلایان بخش بهداشت و درمان استان 15 نفر، نیروهای نظامی و انتظامی 9 نفر، پالایشگاه و پتروشیمی و نفت هشت نفر، بانک پنج نفر و 24 مورد سایر ادارات و مشاغل بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رعایت دستورالعمل دورکاری برای گروه های پرخطر از جمله مادران باردار، مادران دارای فرزند خردسال و افراد دارای بیماری های زمینه ای توسط ادارات و سازمان ها بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا لازم است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: تردد کارکنان در درون اداره باید محدود گردد و اتاق کار کارکنان باید دارای تهویه مناسب بوده و از تجمع در آن اجتناب گردد.

وی تاکید نمود: ادارات و بانک ها باید از ارائه خدمت به افراد بدون ماسک خودداری نمایند که در بسیاری از موارد رعایت نمی گردد و موارد عدم رعایت به ستاد استانی کرونا گزارش خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارکنان دارای علائم نباید در محل کار حاضر شوند و باید در خانه به حالت قرنطینه بمانند و پس از طی دوران قرنطینه با نظر پزشک و دریافت گواهی سلامت کارکنان مبتلا، اجازه بازگشت به کار را دارند و الزامی به نمونه مجدد نیست.

دکتر صادقی فر اضافه کرد: پس از بازگشت به کار رعایت پروتکل های بهداشتی و مخصوصا استفاده از ماسک الزامی است.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، جلسات حضوری ادارات در حداقل ممکن و با نفرات بسیار محدود حداکثر در یک ساعت و در فضای دارای تهویه باید برگزار گردد همچنین برگزاری جلسات به وسیله ویدئو کنفرانس و از راه دور تا فروکش کردن شرایط بیماری کرونا در استان، باید مورد تاکید باشد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17313

به "خبرنگاران 30 درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 درصد مبتلایان کرونا در ایلام کارمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید