رسیدگی به درخواستهای مشترکان برای دریافت اینترنت ثابت خانگی

به گزارش وبلاگ اکسیژن به نقل از رگولاتوری، سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: تاکنون240 هزار و 487 درخواست و دایری 152 هزار و 981 سرویس اینترنت پرسرعت در سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی (xdslplus) به ثبت رسیده است.

رسیدگی به درخواستهای مشترکان برای دریافت اینترنت ثابت خانگی

وی با اشاره به اینکه به 63 درصد از مجموع درخواستهای ثبت شده در این سامانه تا نیمه شهریور ماه جاری رسیدگی شده، گفت: حداقل زمان جوابگویی در این سامانه حدود یک ساعت و میانگین زمان جوابگویی 168 ساعت است که در بیشتر موارد زمان بر بودن رسیدگی درخواستها به دلیل عدم اقدام مشترک برای سایر مراحل دریافت سرویس است.

امامی گفت: با راه اندازی سامانه xdslplus سرویس دهندگان ملزم هستند براساس زمانبندی معین شده (72 ساعت کاری) به درخواستهای ثبت شده پاسخ دهند و درصورت تاخیر یا ایجاد مشکل در ارائه سرویس علاوه بر مشترک باید به رگولاتوری نیز جوابگو باشند.

وی مزیت های این سامانه را معین شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها و امکان ریشه یابی مسائل و کمبودها دانست و اضافه کرد: آنالیز اطلاعات این سامانه نشان می دهد تکمیل نشدن مدارک، انصراف کاربر، عدم پرداخت هزینه توسط کاربر، عدم احراز اطلاعات هویتی، قطع خط تلفن (به علت فنی و بدهی) و ... از جمله دلایل تاخیر ارائه سرویس است که به مشترک مربوط می گردد. اما در بسیاری از موارد موضوعاتی مانند عدم امکان واگذاری سرویس به دلیل حوادث، انباشت رانژه، فریز بودن خط در مخابرات، عدم تخلیه رانژه، واگذار نشدن سرویس به دلیل نبود پهنای باند لازم و ... دلیل عدم جوابگویی اپراتور به مشترک است که اپراتور باید این موارد را برطرف کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: برای برطرف این مسائل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از یک سو با اپراتورهایی که بین سرویس درخواست شده، رانژه آن و فروش سرویس آنها مغایرت بالایی وجود دارد و از سوی دیگر با شرکت مخابرات ایران، درباره ارائه راه حل برای برطرف موضوع انباشت رانژه در مراکز این شرکت، مکاتباتی را انجام داده و نتایج آن در دست آنالیز است.

امامی درباره اقدامات دیگر رگولاتوری برای برطرف عدم رسیدگی به درخواستهای مشترکان در حوزه ارایه سرویس اینترنت ثابت خانگی، اظهار کرد: به منظور تسریع جوابگویی اپراتورها به درخواست مشترکان، مدت زمان رسیدگی به درخواستها و برقراری سرویس رتبه بندی شده و تخلفات این حوزه به دارندگان پروانه تذکر و اعمال مقررات می گردد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بیان نمود: سرویس اینترنت پهن باند خانگی در مقایسه با دیگر سرویسها پایدارتر و ارزانتر است و اگر زمانبندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد، در شرایط فعلی کشور، مردم استقبال بیشتری از این سرویس می نمایند.

امامی تاکید نمود: با راه اندازی سامانه xdslplus.ir امکان رصد زمان بندی، آنالیز کیفیت ارائه سرویسهای اینترنت خانگی در منطقه مورد نظر و ثبت درخواست سرویسهای اینترنت ثابت خانگی برای مشترکان فراهم شده است. علاوه بر این، مشترکان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس برای ارزیابی کیفیت ارائه سرویس اپراتورهای مختلف استفاده نموده و انتخاب بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: متقاضیان سرویسهای اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) می توانند برای دریافت سرویس به سامانه دسترسی پهن باند ثابت خانگی به آدرس https://xdslplus.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رسیدگی به درخواستهای مشترکان برای دریافت اینترنت ثابت خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به درخواستهای مشترکان برای دریافت اینترنت ثابت خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید