ساخت اتوبوس آمبولانس چقدر صرفه جویی ارزی دارد؟

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور صنایع وزارت صمت از کاهش ارزبری و صرفه جویی 6 و نیم میلیون دلاری با ساخت 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مجموعه ایران خودرو دیزل اطلاع داد.

ساخت اتوبوس آمبولانس چقدر صرفه جویی ارزی دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای مهدی صادقی نیارکی در مراسم تحویل 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس ساخت ایران خودرو دیزل به اورژانش کشور اضافه نمود: در ساخت این تعداد اتوبوس آمبولانس ها، 60 درصد داخلی سازی اجرا شده که موجب شد کاهش ارزبری 6،5 میلیون دلاری اتفاق بیافتد ضمن اینکه برنامه فراوری 100 دستگاه اتوبوس را داریم که احتیاجمند نوآوری و توجه بیشتر به ظرفیت های درونی است.

وی گفت: امروز بر اساس مزیت ساخت داخل، می توانیم احتیاج داخل را تامین کنیم و به بازار صادراتی هم ورود کنیم؛ ضمن اینکه این مزیت موجب می گردد اتوبوس آمبولانس های داخلی 50 درصد مقرون به صرفه تر از نمونه خارجی فراوری گردد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه نمود: در شرایطی صنعت را اداره کردیم که بیشترین هجمه به بخش مولد کشور با محدودیت های ظالمانه تحمیل شد و در حالی که دشمنان بنا داشتند صنعت کشور را متوقف نمایند در سه ماه اول 1400، بخش صنعت کشور رشد 6 و یک دهم درصدی داشت ضمن اینکه در سال 99 این رشد، 8 و یک دهم درصدی بوده است که این نتیجه اعتماد و تمرکز در داشته ها و باور به توان فنی و مهندسی کشور است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال گذشته در مقایسه با 10 سال قبل، کمترین ارز را استفاده کردیم گفت: سال 89 حدود 65 میلیارد دلار ارز برای واردات مصرف کردیم که این اندازه در سال 99 به 38 میلیارد دلار کاهش یافت که از این 38 میلیارد دلار، 10 میلیارد دلار برای واردات کالا های اساسی اختصاص یافت.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه نمود: امروز مهمترین دغدغه ما تامین مواد اولیه برای واحد های صنعتی است که به صورت 2 شیفت یا 3 شیفت مشغول فعالیت می نمایند و این نشان از پویایی در فراوری صنعتی کشور است.

صادقی نیارکی اضافه نمود: امروز در حوزه ناوگان تجاری با ظرفیت کمتر از 10 درصد فعال هستیم؛ این در حالی است که بالاترین رشد فراوری را در سال های 1389 و 1390 در حوزه اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کشنده را داشتیم که دلیل آن هم شروع هدفمند سازی یارانه ها بود.

وی گفت: دولت و مجلس مطالبه دارند که به جهت بازسازی و نوسازی ناوگان ها برویم در این باره طرحی را برای بازسازی و نوسازی 30 هزار دستگاه آماده کردیم که به 10 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

صادقی نیارکی اضافه نمود: در 6 ماه سال جاری 485 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور فراوری شده است که رشد 4 درصدی داشته است که اگر تفکیک کنیم فراوری خودروی سواری در 6 ماه اول رشد 5 و 2 دهم درصدی و فراوری انواع کامیون، کامیونت و کشنده ها رشد 83 درصدی در مقایسه با 6 ماه اول سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه فراوری خودروی سواری برای 6 ماهه دوم، 2 برابر 6 ماهه نخست است گفت: در سال های 97 و 98 تعهدات معوق داشتیم که امروز کل معوق خودروسازان به 22 هزار دستگاه رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29734

به "ساخت اتوبوس آمبولانس چقدر صرفه جویی ارزی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اتوبوس آمبولانس چقدر صرفه جویی ارزی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید