سقوط 27 درصدی تجارت جهانی در سه ماهه جاری

به گزارش مجله آزمون اول، گزارش یک آژانس سازمان ملل متحد نشان داد که تجارت جهانی در سه ماهه دوم 27 درصد و برای کل سال 2020 به میزان 20 درصد سقوط خواهد نمود.

سقوط 27 درصدی تجارت جهانی در سه ماهه جاری

به گزارش خبرنگاران، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) در گزارشی اظهار داشت که با فرض تداوم ابهامات اخیر، پیش بینی UNCTAD نشان می دهد که تجارت جهانی با فروپاشی صنایعی مانند انرژی و خودروسازی تحت تاثیر تبعات پاندمی ویروس کرونا در سال 2020 حدود 20 درصد سقوط پیدا خواهد نمود. تجارت بخش های خودرو و انرژی کاهش پیدا نموده در حالی که تجارت محصولات غذایی کشاورزی ثابت بوده است.

طبق گزارش UNCTAD، تجارت در کشورهای در حال توسعه در آوریل سقوط کرد و نسبت به کشورهای توسعه یافته، افت بسیار سریعتری داشت. واردات در کشورهای در حال توسعه در آوریل 19 درصد و صادرات آنها 18 درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال به نظر می رسد چین نسبت به سایر اقتصادی عظیم عملکرد بهتری داشته و صادرات این کشور در آوریل سه درصد رشد کرد اما فرایند احیا موقتی بود و واردات و صادرات این کشور در ماه مه هشت درصد سقوط کرد.

سازمان جهانی تجارت (WTO) در مارس پیش بینی نموده بود به دلیل نامعلوم ماندن پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا، تجارت جهانی در سال 2020 بین 13 تا 32 درصد کاهش پیدا خواهد نمود که در مقایسه با بحران اقتصادی یک دهه قبل شدیدتر خواهد بود. در جریان بحران اقتصادی سال 2009، تجارت جهانی 12.5 درصد کاهش پیدا نموده بود.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12529

به "سقوط 27 درصدی تجارت جهانی در سه ماهه جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 27 درصدی تجارت جهانی در سه ماهه جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید