عظمتی: در جهت تحقق اهداف سند تحول قرار داریم

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی قرارگرفتن اساتید این دانشگاه در فهرست دانشمندان برتر دنیا را دلیلی بر تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست.

عظمتی: در جهت تحقق اهداف سند تحول قرار داریم

در پی انتشار خبر قرارگرفتن 6 نفر از اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای نخستین بار در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه در گفت وگو با پانا درباره برگزیده شدن اساتید این دانشگاه از نظر رتبه علمی و ورود به لیست دانشمندان برتر جهان اظهار کرد: در حوزه تربیت معلم، ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توانمندسازی دانشجومعلمان در 3 بخش جز ضروریات است؛ اول از نظر دانش تخصصی که مربوط به رشته های هر یک از این معلمان خواهد بود و دوم دانش تربیت معلم که مربوط به صلاحیت های معلمی است و سوم امور فرهنگی اجتماعی و تربیتی که با اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها تحقق می یابد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم هر یک از این دانشجو معلمان بعد از حضور در کلاس ها و ایفای نقش معلمی، به عنوان الگویی در محل کار خود دیده شوند؛ بنابراین باید در حوزه های سه گانه فوق کوشش کنیم تا بهترین شرایط را به وجود آوریم و این موضوع میسر نخواهد شد مگر اینکه دانشگاه و اساتید آن خود در حوزه های مختلف تخصصی توانمند شوند.

عظمتی با اشاره به انتخاب اساتید دانشگاه شهید رجایی به عنوان دانشمندان برتر جهان اظهار کرد: وقتی اساتید ما جز دانشمندان برتر می شوند این در واقع خود نوعی ارزیابی علمی از سطح دانشگاه محسوب می گردد که نشان می دهد ریل گذاری ما در حوزه دانش تخصصی درست بوده و جهت درست را می پیماییم.

وی با پرداختن به نقش دانشگاه های تربیت معلم به عنوان یکی از حساس ترین بخش های نظام آموزش عالی در جوامع اظهار کرد: دانشگاه های تربیت معلم مسئولیت و مأموریتی فراتر از سایر دانشگاه ها دارند؛ یعنی آنها باید هم در حوزه دانش و هم مهارت های انتقال دانش کار نمایند و به این دلیل وظیفه دانشگاه های تربیت معلم بسیار سنگین تر می گردد.

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به ورود این دانشگاه در رنکینگ های بین المللی در سال 2020 گفت: در بین دانشگاه هایی که وارد رنکینگ جهانی شده اند چند دانشگاه های تربیت معلم نیز حضور داشتند. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز این موضوع - یعنی اهمیت علمی اساتید دانشگاه ها - مورد تاکید قرار گرفته است و انتخاب این دانشگاه چه در رنکینگ های بین المللی و چه گزینش اساتید این دانشگاه به عنوان اساتید دانشمندان برتر جهان دلالت بر این دارد که ما در جهت تحقق اهداف سند تحول قرار داریم.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20347

به "عظمتی: در جهت تحقق اهداف سند تحول قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظمتی: در جهت تحقق اهداف سند تحول قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید