فوتسال در سال 98 ناکام بود، افراد غیرمتخصص در سازمان لیگ حضور دارند

به گزارش مجله آزمون اول، پیشکسوت فوتسال ایران گفت: وجود افراد غیرمتخصص در فوتسال ایران ملموس است و این ورزش در سال گذشته ناکام بود.

فوتسال در سال 98 ناکام بود، افراد غیرمتخصص در سازمان لیگ حضور دارند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، بدون تردید در فوتسال ایران نام حسین شمس برای علاقه مندان به این ورزش کاملاً شناخته شده است. او که سابقه سال ها مربیگری تیم ملی ایران را داشته، حالا در عرصه مشاوره و کارشناسی عمل می نماید و البته اگر از وی به عنوان مربی نیز درخواست کمک گردد، قطعاً تجارب ارزنده خود را در اختیار تیم هایش قرار خواهد داد. وی در گفتگویی جوابگوی سؤالات ما بود که در ادامه آن را خواهید خواند.

خبرنگاران: سال 98 برای فوتسال ایران چگونه گذشت؟

شمس: اگر بخواهیم از لحاظ اجتماعی به سالی که پشت سر گذاشتیم نگاهی کنیم، متأسفانه برای مردم ایران سال بدی بود چرا که سیل و زلزله و دست آخر ویروس کرونا باعث شد تا بسکمک از هموطنانمان را از دست بدهیم. در مورد فوتسال هم ناکامی هایی داشتیم که بدون شک در تاریخ این ورزش ثبت خواهد شد.

خبرنگاران: فوتسال ایران چه ناکامی هایی در سال 98 داشت؟

شمس: تیم فوتسال جوانان ایران که سابقه قهرمانی آسیا را داشت، در خانه و مقابل طرفداران تبریزی پس از ژاپن و افغانستان به عنوان سومی رسید و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در رده باشگاهی هم مس سونگون نتوانست به عنوان قهرمانی آسیا دست یابد و در مسابقات دنیای نیز در میان هشت تیم، هفتم شدیم که قطعاً نتیجه نامناسبی بوده است.

خبرنگاران: از کیفیت برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتسال رضایت داشتید؟

شمس: با وجود اصرارهای زیاد پیشکسوتان و دلسوزان ورزش فوتسال برای آنکه رقابت های لیگ برتر پس از اتمام دیدارهای دور جدولی، تکلیف تیم های قهرمان و نایب قهرمان و تیم های صعودنماینده معین گردد ولی وجود افراد غیرمتخصص در سازمان لیگ فوتسال باعث شد تا پس از برگزاری رقابت های دور گروهی، مرحله پلی آف نیز برگزار گردد که این موضوع منجر به این شد که هنوز که هنوز است تکلیف تیم قهرمان معین نشده و با توجه به تعطیلی تمام رقابت های ورزشی باید دید مرحله فینال چه زمانی برگزار می گردد تا قهرمان این فصل فوتسال ایران معین گردد.

خبرنگاران: چه انتظاری از فدراسیون فوتبال برای حمایت از فوتسال ایران دارید؟

شمس: فدراسیون فوتبال باید تصمیم خود را درباره فوتسال بگیرد. این ورزش قهرمانی های زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورده است. با توجه به اینکه رقابت های قهرمانی آسیا که قرار بود از هشت تا 18 اسفند 98 در ترکمنستان برگزار گردد، به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد و قرار است در مرداد سال جاری با تأخیری تقریباً 6 ماهه برگزار گردد که البته هنوز تکلیف میزبان مسابقات معین نشده، رقابت های لیگ از خرداد گردد و پس از وقفه ای دو ماهه برای برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و پس از آن جام دنیای لیتوانی از مهر ماه برگزار گردد یا اینکه به طور کلی مسابقات از مهر 99 شروع گردد و تیم ملی دائماً در اردو باشد تا با آمادگی کامل راهی تورنمنت های بین المللی گردد.

خبرنگاران: نظرتان در مورد لژیونر شدن بیشتر فوتسالیست های ایران چیست؟

شمس: به نظرم باید از لحاظ مالی به فوتسال توجه بیشتری گردد تا بازیکنان کشور ما به خاطر دریافت دستمزد بیشتر در لیگ هایی که کیفیت پایینی دارند بازی ننمایند. رنکینگ فوتسال همواره در میان 6 تیم برتر دنیا قرار گرفته است ولی فوتبال هیچ وقت نتوانسته در میان 10 اول برتر رنکینگ فیفا قرار بگیرد که این موضوع گویای رجحان فوتسال بر فوتبال است. بسکمک از بازیکنان فوتسال ما برای ماهیانه 500 تا یک هزار دلار به لیگ های قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، چین، مالزی و اندونزی می فرایند چون در ایران ارقام بسیار کمتری دریافت می نمایند و جالب است نهایتاً 30 تا 40 درصد مبلغ قراردادشان برایشان محقق می گردد و الباقی را از دست می دهند. شکایت آن ها به کمیته انضباطی یا کمیته معین شرایط نیز به نتیجه نمی رسد. 120 بازیکن فوتسال ایران در لیگ های خارجی بازی می نمایند که این موضوع نشان دهنده قدرت فوتسال ما و مظلومیت مالی اش است.

خبرنگاران: چه دعایی در لحظه تحویل سال برای مردم کردید و دوست دارید به کوچک ترها عیدی بدهید؟

شمس: سال جاری فقط دعای سلامتی و تندرستی برای مردم کشورم کردم که از مسائل مالی بالاتر است و امیدوارم بحران کرونا هر چه زودتر به سرانجام برسد. اگر کسی جرئت می نماید وارد خانه ما گردد، قطعاً به او عیدی می دهم ولی به خاطر سرعت بالای شیوع ویروس کرونا ناچاریم دید و بازدید نداشته باشیم.

انتهای پیغام/4048/

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8731

به "فوتسال در سال 98 ناکام بود، افراد غیرمتخصص در سازمان لیگ حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتسال در سال 98 ناکام بود، افراد غیرمتخصص در سازمان لیگ حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید