لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج فارس شد

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر خارجه روسیه خواستار شروع فرایند مذاکرات برای حل و فصل اختلافات کشورهای حوزه خلیج فارس شد و تاکید نمود روسیه طرحی در این باره ارائه نموده است.

لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج فارس شد

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت، مسکو طرحی را درباره مفهوم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس با مشارکت تمام کشورهای عربی، ایران و اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، کشورهای عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا ارائه نموده است.

وی اضافه نمود، اکنون زمان حل اختلافات رسیده است چراکه مسائل زیادی در منطقه خلیج فارس و اطراف آن از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا وجود دارد که باید حل گردد. لاوروف بر لزوم نشستن پای میز مذاکرات برای رسیدن به توافق تأکید کرد.

وی همچنین گفت: آمریکایی ها برای ایجاد یک حکومت خودمختار برای نمودها در شمال سوریه کوشش می نمایند که از اختیاراتی شبیه مقامات یک کشور برخوردار خواهد بود. آنگونه که شنیده ایم آن ها برای اقناع ترکیه جهت قبول این مسئله کوشش می نمایند.

لاوروف گفت: بازی کردن با تمامیت ارضی یک کشور نقض آشکار قوانین بین المللی است. این مسئله تنها به سوریه مربوط نیست بلکه بر مسئله نمودها منطبق است که هر لحظه در حال انفجار است.

وی گفت: مسئله نمودها به تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه مربوط است. دعوت به جدایی طلبی و توجیه آن احتمالا پیامدهای بسیار بدی خواهد داشت. باید مجددا تأکید کرد که تمام این اقدامات را کشوری انجام می دهد که خودش از پیامدهای آن به دور است و این کشورهای منطقه و اروپا هستند که متحمل پیامدهای آن خواهند شد. خود ما نیز متحمل پیامدهای آن خواهیم بود. ، ایسنا

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16691

به "لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید