لیبی ، اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس

به گزارش مجله آزمون اول، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از اسارت پنج تن از نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

لیبی ، اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی (طرابلس) از اسارت پنج تن از نیروهای حفتر در محور المشروع واقع در جنوب طرابلس اطلاع داد.

مصطفی المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت، پس از پیروزیت این عملیات بی سابقه در محور المشروع، درگیری ها بار دیگر ازسر گرفته شد.

او اشاره نمود که آرامش نسبی در دیگر محورهای جنگی در جنوب طرابلس حاکم است و به هر گونه تحرکاتی که رصد گردد، با توپخانه سنگین پاسخ داده می گردد.

روز آدینه نیز نیروهای دولت وفاق ملی گزارش دادند که یکی از تأسیسات بندر طرابلس از سوی نیروهای حفتر هدف نهاده شد و به کلی تخریب شد.

با وجود اعلام آتش بس انسانی به منظور مبارزه با ویروس کرونا اما نقض آتش بس از طرف نیروهای حفتر همچنان ادامه دارد.

نیروهای دولت وفاق ملی اخیرا عملیات طوفان صلح علیه شبه نظامیان حفتر را شروع کردند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب نهاده شده است؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن برخوردار است.

حفتر (فرمانده نیروهای شرق لیبی) از اواخر فروردین 1398 با حمله به غرب کشور کوشش نموده که طرابلس، پایتخت و مقر دولت وفاق ملی را اشغال کند اما تا به امروز بر خلاف حمایت های بی شمار عربستان، امارات و مصر و همراهی آمریکا، پیروز به این کار نشده است. ترکیه و قطر نیز از طرابلس حمایت می نمایند.

اعزام نظامیان جدید به محورهای جنگی طرابلس

مرکز اطلاع رسانی جنگی وابسته به ارتش ملی لیبی تحت امر حفتر روز شنبه (دیروز) از اعزام نظامیان جدید برای مشارکت در عملیات های جنگی در محورهای طرابلس اطلاع داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این مرکز آمده است که گردان العاصفه پس از اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در نبرد، به منظور تقویت یگان های نظامی به محورهای جنگی طرابلس اعزام شد.

نیروهای حفتر روز آدینه نیز اعلام کردند که پدافند هوایی دو پهپاد ترکیه ای متعلق به دولت غرب لیبی را در نزدیکی شهر ترهونه و العزیزیه (غرب لیبی) منهدم کردند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و روسیه از یک سال قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند، نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه برخوردارند.

ص

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9710

به "لیبی ، اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، اسارت 5 نیروی حفتر؛ اعزام نیروهای جدید به طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید