مستند ماشین بازها- قسمت دوم؛ تیمور ریشار

به گزارش مجله آزمون اول، تیمور ریشار را ماشین بازها، صندوقچه گنج خودروهای کلاسیک ایران می دانند؛ کسی که عاشقانه آلفارومئو را دوست دارد.

مستند ماشین بازها- قسمت دوم؛ تیمور ریشار

اما مهارت او تنها به آلفا و آلفابازی ختم نمی گردد. او از گران ترین خودرو ایران تا گران ترین موستانگ ایران را بازسازی نموده است.

تیمور به غیر از قدرت بالای صفرسازی خودرو های کلاسیک و کم نظیر تاریخی، یک راننده ماهر و قهرمان اتومبیل رانی و مهندسی بسیار کارکشته است.

تیمور ریشار خودروهای مختلفی داشته است؛ از فراری تا لامبورگینی، از رولزرویس تا بوگاتی تا عشق ازلی و ابدی اش؛ آلفارومئو، همه زیر پای اش بوده اند.

پدرش فرانسوی بوده و نام فامیل ریشار را برای اش به یادگار گذاشته، هرچند خیلی ها هم با نام ریچارد صدایش می نمایند. پدر یک یادگاری دیگر هم برای فرزندش گذاشته: عشق اتومبیل. او از قهرمان های اتومبیرانی بوده و تیمور را از کودکی با خودرو آشنا نموده است. او هم دنبال عشق می رود و سر از دانشگاه های آلمان در می آورد اما به دعوت محمود خیامی از مرسدس بنز استعفا می دهد و راهی ایران می گردد.

وی یکی از افراد موثری است که در کنار دکتر رامین صالح خو در فدراسیون اتومبیل رانی و کانون دنیاگردی و اتومبیل رانی، پلاک خودروهای تاریخی ایران را برای از بین نرفتن این سرمایه های ملی ایجاد می نماید.

طلایی ترین کار استاد، بازسازی مرسدس بنز گالوینگ است؛ خودرویی که هم اکنون بیش از 1.5 میلیون دلار قیمت دارد و گران قیمت ترین خودرو غیر موزه ای در ایران محسوب می گردد.

مرسدس بنز گالوینگ مدل 1954 خودرویی کمیاب در دنیا است. این خودرو به درخواست دفتر مرسدس بنز در آمریکا برای بازار ایالات متحده و از روی یک خودرو مسابقه ای ساخته شد. در آن موقع از سریع ترین خودروها بود و با سیستم تزریق مستقیم سوخت که حتی همین الان هم تکنولوژی بالایی محسوب می گردد، برای خود جایگاهی میان خودرو دوستان پیدا نموده بود. همه شاسی این خودرو از فریم های لوله ای است و موتور سه لیتری آن هم 280 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

از کارهای اخیر وی هم می توان به بازسازی گران قیمت ترین موستانگ ایرانی اشاره نمود.

این موستانگ طی سه سال به صورت کاملا اصولی و بسیار با دقت صفرسازی شده است. تمام قطعات فابریک تهیه شده اند و بعضی از قطعات در آمریکا برای این خودرو ساخته شده اند و پس از کنار هم قرار دریافت به طرز ماهرانه ای، این شاهکار پدید آمده است.

این مستند به داستان زندگی او و ماشین هایش می پردازد؛ داستان هایی از بنز 190 SL تا آلفارومئوی دلوچه GTA R ، از شاه تا هایده و از دیروز تا امروز …

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: دیوار
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8154

به "مستند ماشین بازها- قسمت دوم؛ تیمور ریشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند ماشین بازها- قسمت دوم؛ تیمور ریشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید