میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود

به گزارش مجله آزمون اول، معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: فقط با سدها می توانیم سیلاب را مدیریت کنیم.

میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود

به گزارش خبرنگار ، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو در حاشیه نمایشگاه رونق فراوری با بیان اینکه میازن بارندگی ها نسبت به سال گذشته با کاهش 11 درصدی روبرو بوده است، گفت: این میزان از مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته با کاهش روبه رو بوده که عمده این کاهش ها بیشتر در استان های پربارش کشور از جمله آذربایجان غربی، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان رخ داده است.

او ادامه داد: ورودی سدها هم با کاهش روبرو بوده چرا که بخش عمده ای از بارندگی های اخیر در قالب برف بوده بنابراین باید مدتی بگذرد تا برف ها آب شوند تا بتوان بهتر تخمین زد اما از امروز و فردا بارندگی های وسیعی در همین استان هایی که با کاهش نسبت به سال قبل روبه رو بوده اند، خواهیم داشت.

تقی زاده خامسی توضیح داد: پیش بینی می کنیم که بارش ها به صورت نقطه ای در محدوده رودخانه کشکان و اطراف سد بیشتر رخ دهند و برای مهار این موضوع حدود 50 درصد سدهای خوزستان را خالی نگه داشته ایم.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو اعلام کرد: در استان لرستان هم به تمامی همه دستگاه ها و مردم اعلام نموده ایم که وقوع سیل را خواهیم داشت و خوشبختانه با هماهنگی وزارت ارتباطات هم پیامک هایی برای مردم ارسال شد تا در مبادا در جهت سیلاب قرار گیرند.

او در سرانجام با بیان اینکه آمادگی ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، گفت: فقط با سدها می توانیم سیلاب را مدیریت نموده و در مخازن نگداری کنیم و برابر پیش بینی های وزارت نیرو میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6971

به "میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود" امتیاز دهید

1 کاربر به "میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بارندگی ها بیشتر از حجم مخازن سدها نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید