شرایط پاساژها و مگامال ها با آغاز فعالیت مجدد اصناف ، بازار بزرگ تهران باز می شود؟

به گزارش مجله آزمون اول، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در خصوص فعالیت پاساژها و بازار تهران با شروع فعالیت مجدد اصناف که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند، توضیح داد.

شرایط پاساژها و مگامال ها با آغاز فعالیت مجدد اصناف ، بازار بزرگ تهران باز می شود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران، گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده، شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحدهای صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحدهای صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شده است، رعایت کنند.

وی با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه های بدنسازی، سالن های ورزشی، تالارهای پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه های مردانه و زنانه، سالن های تئاتر و سینما، پاساژهای مسقف، رستوران ها، قلیان سراها، کافی شاپ ها و ... جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت شان مجاز نیست. البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می شود که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: در عین حال ممکن است واحدی صنفی جزو مشاغل کم ریسک باشد، اما مشخصاتش در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کد مربوطه را دریافت نکرده باشد که در این خصوص لازم است حتما نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام شده و سپس واحد صنفی بازگشایی شود؛ چرا که در غیر اینصورت فعالیت واحد مذکور مجاز نیست.

مرادی در مورد فعالیت بازار تهران و مگامال ها در پایتخت نیز گفت: همانطور که گفته شده، پاساژهای مسقف با توجه به شرایطی که برابر تجمع در آنها وجود دارد، فعلا مجاز به فعالیت نیستند. در مورد بازار تهران هم سراها و پاساژهای مسقف مجاز به فعالیت نخواهند بود.

به گفته وی، در مورد پاساژهای روباز محدودیتی وجود نداشته و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت شان ممنوع نیست.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد فعالیت انبارها و کارگاه های تولیدی نیز اظهار کرد: در این خصوص دستورالمعل بهداشتی صادره به آنها ابلاغ شده و خوشبختانه این موضوع در بیشتر کارگاه ها نیز رعایت می شود. این کارگاه ها نیز با رعایت دستورالمعل می توانند فعالیت کنند اما اگر چنانچه از دستورالعمل سرپیچی کنند با آنها برخورد خواهد شد.

مرادی از شهروندان خواست که هر گونه فعالیت غیرمجاز صنوف را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند. ضمن اینکه تیم های گشت پلیس و بازرسی صنوف نیز در این مدت فعال است و اقدام به بازدید از اماکن خواهد کرد.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10597

به "شرایط پاساژها و مگامال ها با آغاز فعالیت مجدد اصناف ، بازار بزرگ تهران باز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پاساژها و مگامال ها با آغاز فعالیت مجدد اصناف ، بازار بزرگ تهران باز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید