گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد، تداوم گرانفروشی شکر

به گزارش مجله آزمون اول، دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بسیاری از تجار اعلام آمادگی نموده اند که می توانند با ارز آزاد روغن وارد کشور نمایند اما گمرک اجازه واردات نمی دهد.

گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد، تداوم گرانفروشی شکر

قاسمعلی حسنی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه روغن همچنان در بازار با قیمت های بالا خرید و فروش می گردد و روغن جامد نیز در بخش بنکداری بسیار کم است، گفت:بسیاری از تجار اعلام نموده اند که با بهره گیری از اعتبارات خود در بازارهای جهانی و همچنین با ارز آزاد می توانند اقدام به واردات روغن نمایند اما گمرک اجازه واردات روغن حتی در مناطق آزاد را هم نمی دهد.

وی ادامه داد:اگر اجازه دهند که روغن با ارز آزاد وارد کشور گردد قیمت آن در بازار داخلی کاهش می یابد. در غیر این صورت بایستی منتظر چندین فراوری نماینده باشیم و بازار با نوساناتی همراه خواهد بود.

دبیر کل اتحادیه بنکداران موادغذایی در تشریح اینکه چگونه واردات با ارز آزاد منجر به کاهش قیمت ها در بازار داخلی می گردد، گفت: در جهان قیمت جهانی محصولات با کاهش روبرو می گردد و اینگونه نیست که همیشه قیمت ها صعودی باشد. به طور مثال در آذر ماه که ماه خرید انبوه اقلام در جهان است میان کمپانی های فراورینماینده برای فروش محصولاتشان رقابت صورت می گیرد و بعضی شرکت ها برای به دست آوردن بازارهای بیشتر دامپینگ می نمایند یا اینکه بسیاری از آنها تخفیفاتی گاها تا 50درصد در نظر می گیرند و برای تارگت زدن قیمت ها را کاهش می دهند. همه این موارد می تواند منجر به خریدهای خوبی گردد.

وی اضافه نمود:دولت نیز می تواند به جای تخصیص ارز 4200تومانی و رسیدن آن به دست عده ای خاص به مصرف نمایندگان به صورت مستقیم برای خرید اقلام مورد نیازشان یارانه دهد.

حسنی در ادامه با بیان اینکه اگر شکر با ارز آزاد وارد کشور می شد قیمت آن ارزانتر بود و گرانفروشی نیز رخ نمی داد، اظهار کرد: در حال حاضر شکر با قیمت مصوب 6650 تومانی همچنان در بازار با قیمت بالا فروخته می گردد و قیمت عمده آن برای بنکداری ها به 10هزار و300تومان رسیده است.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21080

به "گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد، تداوم گرانفروشی شکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد، تداوم گرانفروشی شکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید