گیل شیهی، نویسنده و روزنامه نگار امریکایی از جهان رفت

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز-گیل شیهی، نویسنده امریکایی که مهارت های آموخته خود را در راستای کشف تحولات فرهنگی دهه 60 تا 70 میلادی و رسیدن به یک بینش روانشناسانه درباره چهره های سرشناسی چون هیلاری کلینتون، مارگارت تاچر، میخائیل گورباچف، انور سادات و بوش پدر و پسر به کار برد در بیمارستانی در نیویورک در سن 83 سالگی و بر اثر بیماری ذات الریه از جهان رفت.

گیل شیهی، نویسنده و روزنامه نگار امریکایی از جهان رفت

گیل شیهی که در سراسر زندگی پربار خود 17 کتاب و تعداد بی شماری مقاله های قابل اعتنا برای روزنامه هایی چون نیوروک تایمز و مجله ونتی فر نوشت روزنامه نگاری بود که برای یافتن سرنخ هایی از روش های رفتاری شخصیت های عمومی به زندگی های درونی آن ها دقیق می شد و گرایش های اجتماعی را به عنوان راهنما و نشانه تغییرات فرهنگی مورد آنالیز قرار می داد. تخصص او در مقاله هایی که می نوشت ایجاد ارتباط بین نقاطی از بیوگرافی اشخاص در نشان دادن سرنوشت آن ها بود.

از میان 17 کتابی که گیل شیهی در زندگی حرفه ای خود نگاشت کتاب گذرها(1976) از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار است. او در این کتاب به طرح بحران های قابل پیش بینی و تغییرات ناگزیر بزرگسالی پرداخت و نشان داد چطور از دل این بحران ها می توان فرصتی برای تغییرات خلاقانه بیرون کشید. کتاب پس از انتشار 10 میلیون نسخه فروخت و از سوی کتابخانه کنگره به عنوان یکی از 10 کتاب تاثیرگذار عصر مدرن نامگذاری شد و بیش از سه سال نیز در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز باقی ماند.

نویسنده در مقدمه کتاب اشاره نمود که بیشتر مطالعاتش در اطراف بچه ها و کهنسالان متمرکز بوده اما در این کتاب کوشش نموده تا گروه وسیع بزرگسال را در مرکز توجه قرار دهد.

گیل شیهی در این کتاب با امیدبخشی به افرادی که بزرگسالی را تجربه می نمایند این طور نتیجه می گیرد: هر چه پیرتر بهتر.

خانم شیهی مفهوم گذرها را در کتاب های بعدی خود بسط داد و در آثار بعدی که به ترتیب منتشر کرد درباره مراحل دیگر زندگی و بحران های مربوط به آن نوشت. از دیگر کتاب های او با همین مضمون می توان به گذرگاه خاموش در سال 1992 درباره یائسگی، گذرگاه های جدید: برنامه ریزی زندگی در گذر زمان در سال1995 که میانسالی را منسوخ اعلام می نماید و گزینه های جدیدی را بعد از 50 سالگی کشف می نماید و درک گذرگاه های مردان در سال 1998 اشاره نمود.

او در سال 2014 با نوشتن آخرین کتابش با عنوان شهامت: گذرگاهای من به زندگی شخصی خود پرداخت. هرچند بسیاری منتقدان این کتاب را به اندازه کافی روشنگرانه و افشاگرانه تلقی نکردند و به انتقاد از او پرداختند.

دنیای با نشاط مدرسه: دنیای با نشاط مدرسه | وبسایت ملزومات تحصیلی دانش آموزان

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15458

به "گیل شیهی، نویسنده و روزنامه نگار امریکایی از جهان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیل شیهی، نویسنده و روزنامه نگار امریکایی از جهان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید